Raty PayU – kampania displayowa i Pay Per Click

Dla firmy PayU – lidera płatności internetowych w Polsce –  zaplanowana i przeprowadzona została w okresie świąteczno-noworocznym kampania zasięgowa PPC i Display, której celem było zbudowanie świadomości nowego produktu finansowego PayU – Rat PayU.
Data realizacji: grudzień 2013 r. – styczeń 2014 r.
kampania-displayowa-payu
PayU to lider płatności on-line w Polsce i na innych lokalnych rynkach. Firma działa w 16 krajach, na 4 kontynentach. PayU odpowiada za płatności internetowe w ramach koncernu Naspers, który pod względem liczby obsługiwanych klientów e-commerce zajmuje trzecie miejsce na świecie.

Zadanie

PayU tradycyjnie kojarzone jest z płatnościami w kanale on-line. W 2012 roku PayU wprowadziło na największym polskim portalu e-commerce Allegro nową usługę Raty PayU pozwalającą użytkownikom dokonywać zakupów w systemie ratalnym. W ciągu jednego kwartału dokonano 10 tysięcy transakcji na raty. Sukces Rat PayU osiągnięty na Allegro przełożył się na decyzję o wprowadzeniu Rat PayU do ponad 6 tysięcy polskich sklepów internetowych, w których decyzja kredytowa podjęta mogła być w dosłownie 15 minut. Zadaniem naszej agencji było skuteczne zbudowanie świadomości pojawienia się na rynku internetowych usług finansowych nowego produktu szybko dostępnych Rat PayU, które odtąd dostępne były NIE TYLKO na Allegro ale również w zdecydowanej większości polskich sklepów internetowych.

Zakres prac

  • Przygotowanie zaawansowanego mediaplanu
  • Realizacja kampanii w Google Search i Display Network
  • Optymalizacja kampanii
  • Przygotowanie zestawu dynamicznych landing pages dla ponad 50 produktów
  • Przygotowanie kilkuset kreacji reklamowych
  • Bieżące raportowanie Klientowi postępów kampanii
Rozwiązanie
Zaplanowaną strategią kampanii stało się hasło: “Kupiłeś prezent dla wszystkich? Kup dla siebie na Raty w PayU”. W kampanii oparliśmy się o gorąco wyszukiwane w okresie świątecznym nowe produkty elektroniczne jak np. Playstation 4 czy telefon Sony Xperia Z. Odbiorcy naszej kampanii, którzy poszukiwali różnych produktów elektronicznych kierowani byli przez nas z poziomu wyszukiwarki oraz stron partnerskich Google do dynamicznie generowanych landing pages, które umożliwiały im zapoznanie się z produktem oraz docelowo trafienie do internetowego sklepu partnerskiego PayU. Tam mogli dokonać zakupu poszukiwanych przez siebie produktów na Raty PayU otrzymując je w 15 minut. Dzięki postawieniu do naszej dyspozycji przez PayU bardzo dużego budżetu mediowego zdolni byliśmy przeprowadzić szeroko zakrojoną kampanię reklamową gwarantującą obecność naszych reklam kierujących do landing pages w większości serwisów internetowych piszących o elektronice. Dzięki temu skutecznie budowaliśmy świadomość nowego produktu.
Rezultaty
Skutecznie udało nam się zbudować świadomość Rat PayU wśród pożądanej przez Klienta grupy docelowej. Estymowane przez nas w mediaplanie wskaźniki zostały zdecydowanie przekroczone. Bezpośrednio przez nasze działania wzrosły konwersje zakupów w systemie Raty PayU. W efekcie PayU udało się zidentyfikować decydentów zakupowych, co w dalszej perspektywie pozwala budować strategie marketingowe w innych kanałach.
Copyright © 2015 ASPER. Wszelkie prawa zastrzeżone. Software House ASPER, Jana Czeczota 31, 02-607 Warszawa. +48 693 066 956, office@asper.net.pl.