Fanpage na Facebooku KOCHAM ŚWIEŻE POWIETRZE dla Fujitsu General

Dla Grupy KLIMA-THERM, Generalnego Dystrybutora urządzeń klimatyzacyjnych marki FUJITSU General w Polsce, prowadzimy już od kilku lat działania komunikacyjne na Facebooku pod brandowanym, ideowym profilem „Kocham Świeże Powietrze”.
Data realizacji: lipiec 2012 r. – teraz
social-media-marketing-klima-therm
KLIMA-THERM, Generalny Przedstawiciel FUJITSU GENERAL w Polsce, Skandynawii oraz w krajach nadbałtyckich, jest wiodącym dostawcą urządzeń klimatyzacyjnych, wentylacyjnych, chłodniczych i grzewczych. KLIMA-THERM, firma założona w 1996 roku w Polsce, dziś stanowi Grupę spółek o zasięgu międzynarodowym, w skład której wchodzą: działające na rynku polskim – KLIMA-THERM, KLIMOR, FG Poland, Euro-Clima oraz G.A.S, a na rynkach zagranicznych – FG Nordic AB w Szwecji (Goeteborg), FG Finland OY z siedzibą w Helsinkach oraz FB Baltics OU w Estonii (Tallin), obejmująca swoim zasięgiem również rynek litewski i łotewski. W roku 2014 zatrudnienie wynosiło ponad 300 pracowników w sześciu krajach, a obroty osiągnęły blisko 260 mln złotych.

Zadanie

Postawione przed nami przez KLIMA-THERM zadanie nie należało do łatwych. Jako firma o profilu B2B, Grupa KLIMA-THERM swoje działania marketingowe koncentruje przede wszystkim wokół różnych form dotarcia do klientów branżowych oraz wsparciu działań autoryzowanych dystrybutorów. Profil w serwisie społecznościowym – poza realizacją głównego celu wizerunkowego (eksperckiego), stanowić miał pośrednio narzędzie aktywizujące sprzedaż w kanale pośrednim, w grupie klientów indywidualnych. Jako kluczowe cele wskazane zostało budowanie świadomości produktu (klimatyzacji) oraz budowa wizerunku Grupy KLIMA-THERM, jako lidera branży klimatyzacyjnej.

Zakres prac

  • Audyt social media
  • Strategia komunikacji social media
  • Social media policy
  • Aplikacje i gry
  • Raporty i optymalizacja działań
  • Bieżąca komunikacja na profilu
  • Zarządzanie społecznością
  • Rekomendacja najlepszych praktyk
  • Obsługa reklam
Rozwiązanie
W wyniku przeprowadzonego przez nas audytu social media stwierdziliśmy, że najlepszym miejscem do zbudowania społeczności i rozpoczęcia z nią dwukanałowego dialogu będzie serwis Facebook.
W tym celu przystąpiliśmy do intensywnej burzy mózgów mającej na celu wypracowanie przewodniego konceptu dla tworzonej przez nas strategii komunikacji. W pełni zdając sobie sprawę z faktu, iż klimatyzacja, jako temat sam w sobie, może być trudnym nośnikiem atrakcyjnych treści marketingowych, odwołaliśmy się do tego co klimatyzacja zapewnia i dostarcza. Tym czymś jest komfort powietrza. Na bazie tego zdecydowaliśmy się na zarekomendowanie KLIMA-THERM oparcia naszej strategii komunikacji o profil ideowy Kocham Świeże Powietrze.
Nasza koncepcja, w której zdecydowaliśmy się na zbudowanie społeczności wokół idei promowania świeżego powietrza w domach oraz aktywnego trybu życia na świeżym powietrzu spotkała się z pełną akceptacją Klienta.
Rezultaty
Najlepszym dowodem na słuszność objętej strategii jest nieprzerwane zadowolenie Klienta z prowadzonych przez nas działań komunikacyjnych na profilu Kocham Świeże Powietrze. Współpraca, która rozpoczęła się w 2012 roku z powodzeniem kontynuowana jest już ponad 3,5 roku. W tym czasie udało nam się zbudować społeczność liczącą prawie 20 tysięcy fanów. W czasach kiedy zasięgi postów na Facebooku osiągają coraz mniejsze wartości, nasza komunikacja postrzegana jest jako wartościowa, notując ciągle stabilne wzrosty. W rankingach Sotrender Fanpage Trends regularnie zajmujemy miejsce na podium pod kątem odsetka zaangażowanych fanów i publikacji najciekawszych treści. Skutecznie kierując się obraną strategią konkurujemy z największymi światowymi markami w kategorii RTV/AGD, takimi jak: SAMSUNG, PHILIPS i in.
Postawione przed nami cele wizerunkowe realizujemy przez decyzję o komunikacyjnym mixie treści lekkich, lajfstajlowych z produktowymi. Nasza społeczność bardzo dobrze reaguje również na treści stricte produktowe, skutecznie budujące wizerunek KLIMA-THERM, jako lidera branży klimatyzacyjnej.
Prowadzone przez nas akcje promocyjne, zawsze tematycznie powiązane z tematyką profilu, angażują nieprzerwanie szerokie grono fanów, które czynnie uczestniczy w naszych konkursach, grach, zagadkach etc.
Warto podkreślić, iż całość pozytywnego obrazu nie jest jednostronna. Wystarczy odwołać się do wystawionych dla ASPER referencji:
Wyczucie kontekstu działalności firmy, jej profilu i specyfiki grupy docelowej to niewątpliwe atuty Agencji gwarantujące wysoce satysfakcjonujący przebieg współpracy. Projekty realizowane przez firmę ASPER są zawsze ‘on brief’ i odpowiadają przyjętym założeniom komunikacyjnym Klienta.
Copyright © 2015 ASPER. Wszelkie prawa zastrzeżone. Software House ASPER, Jana Czeczota 31, 02-607 Warszawa. +48 693 066 956, office@asper.net.pl.